perjantai 26. elokuuta 2016

Ensimmäiset päivät perheessä

Emma, Argentiina

Moikka!

Oon nyt viettänyt kaksi päivää mun perheessä Tucumánin Concepciónissa. Tää kaupunki itsessään on aivan lumoava ja täällä on tosi paljon kaikkea ihanaa kasvillisuutta ja nää talot on tosi upean näköisiä. Ensimmäinen päivä täällä oli mulle tosi tosi rankka koska mun perheestä ei ymmärrä kukaan englantia sanaakaan paitsi mun host-sisko Gabi ja sekin vaan vähän. Oli tosi turhauttavaa ja raskasta kun kukaan ei ymmärrä ollenkaan mitä haluut sanoa ja sä et vuorostaan ymmärrä niitä.. Mun perhe luuli että mä oon vihainen tai surullinen kun en puhunu mutta en vaan osaa kieltä, vaikka yritinkin puhua. Tänään on kuitenkin mennyt paljon paljon paremmin, korva alkaa jo tottua tuohon puheeseen ja ymmärrän tosi paljon enemmän. Jo kahdessa päivässä pystyn käymään simppeleitä keskusteluita, ja nää on tosi iloisia tietenki että opin kieltä ja ne haluu auttaa ja opettaa mua.l

Tää perhe on tosi tosi mukava ja lämmin ja näiden perheeseen kuuluu tyyliin naapurit ja kaverit ja mun siskon aviomiehen siskot on tyyliin näiden bestiksiä haha :D jos on jollekkin asiaa niin ei koputeta oveen vaan taputetaan talon ulkopuolella kunnes kyseinen henkilö avaa.

Tää kaupunki missä oon (Concepción) on sairaan kaunis ja täällä kasvaa appelsiinipuita pitkin kadunvarsia joka puolella. Tucumánissa on myös hirveästi sokeriruokoja. Täällä on tooosi kuuma (32 astetta päivisin) vaikka nyt pitäis olla talvi haha... Mua väsyttää nyt tosi paljon aikaeron takia, mutta onneks nää on ymmärtäväisiä. Mun pitää tottua siihen että aamuöisin täällä räksyttää kaikki koirat ja kukot kiekuu ja linnut rääkyy täyttä kurkkua haha :D

Chau! Ps. En saa tabletilla muokattua kuvien kokoa joten ne on nyt mitä ne on...
Uusia ystäviä leiriltä!


Argentiina-rakkautta!


Lentokentällä ennen perheeseen lähtöä


Tucumán lentokoneesta


Mulla oli heti tosi tervetullut olo!


Perhe synttäri-illalisella


Synttärisankari Josefina



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti