torstai 14. elokuuta 2014

Tuliaiset

Julia, USA

Tein tän postauksen valmiiksi jo Suomessa, mutta en halunnut julkaista tätä ennen kun oon antanut tuliaiset hostperheelle. Luin aika paljon vinkkejä vaihtariblogeista mitä muut ovat vieneet ja mun mielestä ainakin valikoitui just sopivat tuliaiset ja perhekin vaikutti tykkäävän tosi paljon :)



Toin yhteensä kolme kirjaa, joista mun suosikki on "Tatu ja Patu This Is Finland". Meillä on kotona sama kirja suomeksi ja siinä on kaikkia hauskoja juttuja Suomesta ja varsinkin tytöt tykkäsi tosta tosi paljon. Toinen kirja jonka vein oli ihan perus tietokirja Suomesta "Finland It Works", mutta kuvia on paljon enemmän kuin tekstiä. Toi oli paras tietokirja jonka löysin, koska kuvat on hyvälaatuisia ja siinä kerrotaan tosi laajasti Suomesta ja kuvia on otettu ympäri Suomea. Kolmas kirja oli tommonen vihkomainen "Meet The Finns", jossa on kaikkia stereotyyppisiä juttuja suomalaisista.

Lisäksi annoin koko perheelle Pentikiltä poromukit. Ensin ajattelin ostaa muumimukit, mutta en osannut päättää millaiset veisin. Saaga-sarjan mukit on aika neutraalit, koska en myöskään tiennyt millanen maku mun hostperhellä on esim astioiden suhteen. Mulla ei kuitenkaan ole niistä kuvaa, koska ne oli jo paketoitu kaupassa valmiiksi.



Marimekon patalaput vein erityisesti hostäitiä ajatellen, koska hän tykkää tosi paljon ruuanlaitosta. Halusin viedä jotain Marimekkoa ja mun mielestä patalaput on tosi hyvät, koska niille ainakin tulee käyttöä ja toi unikkokuosi on myös ihan kivan näkönen. Mietin aika pitkään mustien ja punaisten välillä, mutta päädyin lopulta punaisiin. Oon jo monta kertaa nähnyt hostäidin laittamassa ruokaa noiden patalappujen kanssa :)



Tossa kuvassa näkyy molempien tyttöjen tuliaiset. Halusin antaa heille muiden juttujen lisäksi jotain mistä he varmasti tykkäävät ja kävin vähän ennen lähtöä ostamassa kaikkea pientä, mikä muistuttaa Suomesta.



Lisäksi vein paljon Fazerin suklaata ja karkkeja, jenkkipurkkaa ja vähän salmiakkia. Vaikka en ite niin paljon salmiakista välitä, niin halusin kuitenkin viedä sitä maistettavaksi! Ostin myös paketin marimekon servettejä ja Fazerin sinistä vaikka aluevalvojalle annettavaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti